DIETA DUKAN/UTILE

Alimentele adjuvante din Scara nutritionala

Untitled-21

Alimentele adjuvante (așa cum le spune și numele), au rolul de a completa meniul zilnic și de a ne face mai ușoară această zi.

Lista alimentelor adjuvante care pot fi consumate încapând cu ziua de Luni cuprinde:

Laptele degresat – fie lichid, fie pudră este autorizat în ziua de Luni. Acesta ameliorează savoarea și dă consistență unor preparate precum sosurile sau cremele.

Îndulcitorii – sunt autorizați. Pentru cei care nu consumă îndulcitori sintetici doctoral Dukan recomandă consumul de ștevie (care este naturală). Atenție însă în ce preparate folosiți ștevia deoarece la temperaturi ridicate ea dă un gust amar. De asemenea, pentru un gust asemănator zahărului este recomandată sucraloza.

Oțetul și ierburile aromate (intra aici cimbru, usturoi, patrunjel, ceapa, ceapă verde, arpagic etc.)   pot fi consumate în mod liber.

Condimentele sunt recomandate. Folosirea lor permite îmbogățirea gustului preparatelor dând savoare. Anumite condimente nu doar dau savoare ci au si anumite funcții. De exemplu coriandrul, curry sau cuișoarele sunt bune pentru persoanele predispuse la retenția de apă, deoarece inhibă nevoia de sare. Sunt recomandate piperul de Cayenne, ghimbirul și wassabi deoarece au efecte termogene.

Castraveții și ceapa sunt autorizați în ziua de Luni dacă sunt folosiți ca și condimente, cu scopul de a completa anumite preparate. Cantitățile trebuie însă limitate pentru a nu fi considerate ca masă de legume.

Lămâia – poate fi utilizată pentru a aroma anumite preparate, dar nu poate fi consumată în limonadă.

Sarea și muștarul – permise dar trebuie consumate cu moderație, mai ales de către persoanele predispuse la retenția de apă. Căutați muștar fără zahăr și fără sare, sau sare dietetică cu un conținut scăzut de sodiu.

Ketchup-ul fără zahăr și grăsimi – permis.

Guma de mestecat – permisă dacă nu conține zahăr.

Cafeaua – permisă dacă nu este îndulcită.

Ceaiul (la plic și nu din bucăți de fructe) – permis dacă nu este îndulcit.

Sursa: P.Dukan, L`Escalier nutritionnel. Le deuxieme front, 2014

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Print Friendly
Share
this article on Facebook

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

What is 19 + 9 ?
Please leave these two fields as-is:
IMPORTANT!(Pentru a putea posta comentariul trebuie sa rezolvati urmatoarea operatie aritmetica) :-)