DIETA DUKAN/UTILE

Chia – semintele vedeta

chia-seeds2

Sunt considerate unele dintre cele mai sanatoase alimente! Dar oare de ce? Ce anume le face atat de deosebite si cum de au intrat in vizorul nostru doar recent?

Sunt cateva intrebari la care voi incerca sa raspund in cele ce urmeaza.

Am tot citit despre aceste seminte si am cautat mai multe articole de specialitate despre semintele de chia, mai ales ca ele sunt premise in dieta dukan si pot fi folosite in diverse retete dukan.

Semintele de chia au stat la baza alimentatiei popoarelor antice, mai ales in regiunea Mexicului (azteci, incasi si mayasi), fiind folosite in scopuri medicinale sau aduse ca ofrande zeilor azteci. De altfel, cuvantul “chia” provine din limba mayasilor si inseamna “putere”.  Ele provin din aceeasi familie de plante ca si menta (salvia hispanica).

Ignorate mai multe secole, semintele de chia au atras atentia nutritionistilor datorita continutului lor ridicat in omega 3, fiind incluse de unii pe lista superalimentelor.

Conform USDA National Nutrient Database 28 g de chia au 138 calorii, 8 g de grasimi, 12 g carbohidrati, 10 g fibre si 5 g proteine.

Printre atuurile acestora se afla:

- contin minerale precum magneziu, zinc, fier si calciu (de 5 ori mai mult ca laptele);

- continutul bogat in antioxidanti;

-  continut ridicat de fibre. Ele pot absorbi apa pana la de 10-12 ori greutatea lor, umflandu-se astfel in stomac si creand senzatia de satietate;

-continut ridicat de proteine. Aproximativ 14% din continutul lor este reprezentat de proteine. In acest sens sunt recomandate in curele de slabire, deoarece reduc apetitul si pofta.

- continut ridicat de Omega 3 – studiile au aratat faptul ca semintele de chia contin mai mult Omega 3 decat somonul.

- pot combate diabetul – studiile efectuate incearca sa demonstreze posibilitatea ca acestea sa fie folosite in tratarea diabetului de tip 2, datorita abilitatii lor de a incetini digestia. Un studio publicat in 2007 in Diabetes Care arata faptul ca semintele de chia pot imbunatati circulatia sangelui si diminueaza riscul aparitiei unor afectiuni ale inimii la persoanele cu diabetul de tip 2.

Ele pot fi consumate sub diverse forme. Cel mai usor sunt de consumat la micul dejun, sub forma unor budinci, in smoothie-uri sau amestecate cu iaurt si alte cereale. Deasemenea, pot fi prezente in salatele de legume, paine sau briose.

Recomandare de consum:
Chia fresca – o versiune Mexicana a limonadei. Puneti o lingura de seminte de chia intr-un pahar cu apa, adaugati 1 lgt indulcitor stevia, 2-3 lg zeama de lamaie si lasati deoparte 10-15 minute apoi consumati.

Puteti sa le comandati online AICI.

Surse:

11 Proven Health Benefits of Chia Seeds, Kris Gunnars, http://authoritynutrition.com/11-proven-health-benefits-of-chia-seeds/

Chia Seed Benefits: 10 Reasons To Add Chia To Your Diet, Terri Coles, http://www.huffingtonpost.ca/2013/06/03/chia-seed-benefits-_n_3379831.html

http://www.health.harvard.edu/blog/a-chia-pet-for-diabetes-20101217923

http://www.medicalnewstoday.com/articles/291334.php

http://ndb.nal.usda.gov/ndb/foods/show/3643?fgcd=&manu=&lfacet=&format=&count=&max=35&offset=&sort=&qlookup=chia+seeds

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Print Friendly
Share
this article on Facebook

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

What is 4 + 6 ?
Please leave these two fields as-is:
IMPORTANT!(Pentru a putea posta comentariul trebuie sa rezolvati urmatoarea operatie aritmetica) :-)