DIETA DUKAN/UTILE

Faza de consolidare

Aceasta etapă începe în momentul în care ați ajuns la numarul de kilograme dorit de dvs. Daca s-a întâmplat asta, felicitări! De aici încolo începe un nou drum și trebuie să va înarmați cu multă răbdare și voință pentru a duce aceasta etapă la capat. Fiecare dietă are ceea ce se numește ”efect de recul”, chiar și cea mai sănătoasă dintre ele. De aceea, scopul acestei etape este acela de a reintroduce în meniul dumneavostră, în timp, o parte din alimentele interzise în primele două etape. Este normal ca organismul să încerce să asimileze nutrienții din aceste alimente și de aceea trebuie să îi acordăm o atenție deosebită. Se revine la mesele normale încet, cu grijă, introducându-se pe rând alimentele care până acum erau considerate interzise.

 Această etapă are scopul de a vă învăța să vă mențineți greutatea dobândită cu atât de multe eforturi. Principiul acestei faze este strict legat de numărul de kilograme pierdute. Astfel, pentru fiecare kilogram pierdut se vor tine 10 zile de consolidare. De exp., dacă ați slăbit 12 kg, durata fazei de consolidare va fi de 120 zile. Numai în felul asta puteți menține greutatea sub control, fără a asimila ulterior kilogramele pierdute în dietă. Conform studiilor realizate de dr. Dukan și echipa sa, procentul celor care au revenit la greutatea inițială după terminarea dietei este foarte mic, comparative chiar cu alte diete cunoscute.

Deasemenea, trebuie să rețineți că programul dvs. va include o zi pe săptămână dedicate proteinelor pure (PP), pentru a ajuta la menținerea stabilă a greutății. Deși doctoral Dukan aface referiri la ”joia sfânta”, puteți alege oricare dintre zilele săptămânii pentru PP.

Care sunt alimentele pe care le putem consuma în această etapă?

 

  • Oricare dintre alimentele preparate în cele două faze anterioare pot fi consumate si aici, fără a ține cont de alternarea celor două diete PP și PL. Pot fi consumate astfel proteine și legume în orice cantitate. Vă puteți bucura de o pulpă de miel, de  friptura de porc, șuncă în cantități nelimitate, o dată sau de două ori pe săptămână.
  • portie de fructe pe zi. Știu că pentru mulți dintre cei care urmează această etapă, lipsa fructelor a constituit un mare impediment. Acum acest lucru se poate rezolva. Puteți consuma orice fruct, cu excepția bananelor, strugurilor, cireșelor, nucilor și alte fructe seci (alune, arahide sau fistic) care nu sunt permise încă. O porție este reprezentată de un fruct mare (de exemplu, mere, portocale, pere etc.), două de dimensiuni medii (de exemplu  caise), un bol mic sau fructe mici (de exemplu, căpșuni).

            Se recomandă consumarea fructele în timpul zilei și mai puțin seara după ora 20.00.

            De asemenea, in aceasta perioada puteti creste consumul de fructe goji la 3 linguri pe zi.

  • Două felii de pâine integrală de grâu cu unt scăzut de grăsime. Deja un deliciu! Dacă nu puteți rezista tentației de a consuma pâine, alegeți măcar variantele de panificație care au la bază făina integrală. Le puteți consuma la mic dejun, prânz și cină.
  • Două porții de alimente bogate în amidon pe săptămână : 220g de paste fierte, cușcuș, grâu bulgur, linte sau fasole. Nu adăugați ulei sau unt. Orez alb și cartofi fierți sau copți cu pielea, dar mâncate rar.
  • 40 g de branza pe zi de brânză cu coajă tare (Bonbel sau Gouda). Evitați cât de mult puteți brânzeturile de tip Brie, Camembert, Roquefort și cele de capra. Acestea pot fi consumate oricând pe parcursul zilei.
  • Masa de sărbătoare. Vi se permite o masă festivă odată pe săptămână pentru prima jumătate a perioadei de consolidare și două mese pe săptămână pentru a doua parte. Mânca ceea ce doriți: un aperitiv, un fel principal, desert si un pahar de vin, toate în cantități rezonabile. Există doar două reguli de reținut: niciodată nu luați o porție dublă de mancare sau băutură, și nu măncați niciodată două mese într-o zi. Până la urmă se cheamă masa de sărbătoare și nu zi de sarbatoare! Rețineți acest lucru. Deasemenea,dacă sunteți în a doua perioadă a fazei nu consumați cele două mese de sărbătoare una după alta (de exp.cină și apoi mic dejun), pentru a nu da corpului senzația că ați revenit la vechiul mod de alimentare.
  • Taratele de ovăz. În această perioadă continuați să consumați 2 linguri de tărâțe de ovaz pe zi.  
  • Activitate fizica cel puțin 25 de minute de mers pe jos pe zi.
  • Cei 2 litri de lichide pe zi sunt foarte importanți în continuare. Doctorul Dukan acordă o atenție deosebită consumului de lichide în timpul dietei sale, recomandând consumarea cu precădere a apei.

Această etapă este așa cum spuneam foarte dificilă și prin prisma faptului ca nu se mai slăbește ca până acum. Deasemenea, vor exista perioade de ”platou”, adică acele perioade în care vă veți menține un anumit număr de zile la aceleași kilograme sau perioade în care veâi căștiga cateva sute de grame. Nu vă speriați și mai ales nu renunțați. Continuați să respectați cerințele menționate anterior și cu siguranță veți reuși să o duceți la bun sfârșit.

Mult success tuturor!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Print Friendly

84 Responses to Faza de consolidare

  1. [...] Citeste reteta : Faza de consolidare – Click AIci [...]

    • ramona spune:

      Buna
      Eu nu trebuie sa slabesc foarte mult , am tinut faza de atac si doar 2 saptamani de Croaziera( din cele 4 cate mi-au fost calculate )si am ajuns la greutatea dorita , se pare ca organismul meu a reactionat bine la dieta ;-) . Pot incepe etapa de consolidare , fara sa termin Croaziera ? Nu vreau sa mai slabesc , vreau doar sa mentin greutatea pe care o am acum . Multumesc .

  2. Ioana spune:

    Eu am mai dat jos 2,5 kg in consolidare, pe langa cele opt in etapele anterioare. In cazul acesta trebuie sa mai adaug 20 de zile la numarul initial…..sau cum e?
    Merci de raspuns!

    • admin spune:

      Nu mai adaugi nimic. Astea 2,5 kg sunt bonus-ul de la consolidare (eu asa le zic). Tii consolidarea in functie de nr de kg pierdute in atac si croaziera! succes mai departe!

      • Nico spune:

        cantitatea de tarate trebuie crescuta la 3 linguri pe zi. tu ai mentionat 2 … probabil dintr=o eroare. :)

        • admin spune:

          3 sunt in stabilizare!

          • Nico spune:

            Cu mare drag! Asta e semn ca iti urmaresc postarile :) . Pup

          • admin spune:

            :*

          • andreea spune:

            VReau sa va comunic ca atat comentariul de mai sus( anume ca trebuie crescuta cantitatea de tarate, in consolidare), cat si raspunsul dvs., sunt derutante. Recomandarea ar fi sa le stergeti pe amandoua, pentru ca ele pot duce la greseli ale celor care intra la consolidare. Pentru ca, putin mai jos, spuneti ca se ramane la 2 linguri/ zi de tarate la consolidare…

  3. elena spune:

    Pe siteul dieta dukan(versiunea romana) am gasit 2 linguri tarate ovaz/zi, aici gasesc 3 linguri pentru consolidare.
    Care este cantitatea corecta la faza 3?
    Multumesc.

    • admin spune:

      2 linguri de tarate de ovaz sunt permise in consolidare!
      De pe site-ul oficial Hello dragele mele!
      Attack phase – 1.5 tablespoon / day
      Cruise phase – 2 tablespoons / day
      Consolidation phase – 2 tablespoons / day
      Stabilization phase – 3 tablespoons / day

  4. elena spune:

    ananas avem voie la consolidare?
    Multam!

    • admin spune:

      In carte scrie asa “Toate fructele sunt permise, cu exceptia bananei, strugurilor, cireselor si fructelor uscate (nuci, alune, arahide, migdale, fistic sau caju).”

  5. flo spune:

    Are ceva daca intr -o zii am mancat 2 mere in loc de unul?

  6. irina spune:

    Ce tip de branzeturi avem voie?
    Care sunt cele asemanatoare cu Camembert?
    Eu am cumparat pana acum numai Gouda dar as vrea sa manac telemea de vaca.Am voie sau treb sa consum numai cascaval?

    • admin spune:

      Camembert-ul e interzis, branza de capra si brie de asemenea. Scrie ca sunt perimse (si iti scriu in engleza ca nu stiu sa le traduc pe toate)- cheddar, emmental, edam, gouda, gruyere, leicester, manchego, parmesan (hard rind).

  7. flo spune:

    Am o nelamurire…La fructe spune ca este interzis caju fistic etc dar eu nu inteleg la masa de sarbatoare daca am voie sa consum orice atat timp cat nu fac exese ,nu pot manca si caju spre exemplu?

  8. flo spune:

    Am inteles,mulmumesc mult !!:*

  9. cata spune:

    daca am slabiy 10 kg ,aceasta etapa trebuie sa o tin 100 zile sau cum?ca nu inteleg.ast un raspuns.multumesc anticipat

  10. geanina spune:

    si alune nu mai avem voie niciodata in viata?
    multam de retete esti o dulce te pup

  11. violeta spune:

    este posibil sa slabesti in continuare si in faza de CONSOLIDARE?eu abia am intrat de o saptamana in consolidare si nu prea indraznesc sa incep sa consum din fructe sau paine integrala(continui cu painica Dukan care apropo e super)si nici masa de sarbatoare nu cred ca o sa fie prea curand!multumesc pt retetele super!

  12. ELENA spune:

    din branzeturile astea pe care le-ai scris :”cheddar, emmental, edam, gouda, gruyere, leicester, manchego, parmesan” ce cantitate avem voie sa mancam? sunt la consolidare! mersi!

  13. Lucia spune:

    Buna ziua,intentionez sa intru si eu in consolidare si acum tot citesc si recitesc despre aceasta etapa si am unele nelamuriri , la alimentele amilacee spune ca in prima perioada este permisa doar o portie pe saptamana,pana aici e ok,deci am inteles ca in fiecare saptamana introduc o portie de cartofi,in cealalta saptamana orez s.a.m.d.ce am citit in carte si era undeva un paragraf citat de catre o membra,in care spunea ca introducem alimentele la diferenta de 2-3 zile nu mai devreme, m-a cam ametit putin si am cam luat-o pe campii cu ideile deci eu inteleg asa :se introduce marul ,la 2- 3 zile introduc branza…2-3 zile painea (am inteles bine?)sau e vorba de alimentele amilacee?aaa si mai am inca o nelemurire la masa de sarbatoare desertul in ce consta ,in cel clasic cu zahar sau am inteles eu aiurea?multumesc mult si sper sa nu ma criticati ca nu inteleg,dar nu vreau sa pornesc cu stangul chiar din primele zile de consolidare

  14. Alexandra spune:

    intru in consolidare si am voie 40g de branza pe zi. In aceasta categorie intra si crema de branza care este o combinatie intre branza si smanantana (de la delaco – ceva fin)? Imi place mult aceasta crema de branza si vreau sa stiu daca o pot manca in locul branzei tari. Daca stie cineva astept raspuns deoarece vreau sa respect dieta si in consolidare. Merci!

  15. Alexandra spune:

    Nu stiu sigur. Postez aici ingredientele si informatiile nutritionale:
    Branza dulce de vaci (45%), smantana (35%), apa, proteine lactice, lapte praf degresat, minerale din lapte, sare, unt
    Valoare energetica [kcal/kJ / 100g] 292/1224
    Proteine [g/100g] 8,59
    Carbohidrati (Glucide) [g / 100g] din care: 0,95
    Grasime (Lipide) [g / 100g] din care: 28.7

    Cat la suta grasime ar trebui sa aiba branza in consolidare? Merci frumos de raspuns :*

    • Alexandra spune:

      Se pare ca are 29% grasime

      • Ali spune:

        Sall, ms mult. Să şti că contează că ne-am cucsunot şi nu ceend. Internetul ma ajutat foarte, foarte mult şi eencă mă ajută. Multă sănătate

    • admin spune:

      Nu scrie in carte sau cel putin eu nu am gasit un procent exact. Spunea doar ca se consuma o portie (40 g) pe zi din branza tare, evitandu-se branza de capra, cea cu mucegai sau Camembertul.

    • Lina spune:

      Hi Magdalena the amount of oat bran denepds on which phase of the Dukan diet you are in. The chart that shows how much oat bran you should have per day can be viewed . Regular oatmeal cereal or oat flakes are not okay it is important to have oat bran to get the desired results. Good luck with your diet!

  16. Raluca spune:

    Gata, am intrat si eu intr-o asa zisa consolidare, mai bine zis croaziera-consolidare. Pana acum am slabit mai mult decat trebuia, si surpriza, desi am inceput sa mananc fructe, paine, inghetata dietetica (cea de la Betty Ice-LIDO) continui sa slabesc. Inca nu am avut curaj sa introduc alimentele amilacee. Cand imi e pofta, mananc cate un fruct, putina branzica, paine, dar nu in fiecare zi.Asa ca fetelor carora le e frica de consolidare le spun sa nu se teama de aceasta faza. Ideea pe care am mers eu a fost sa introduc in cursul a catorva saptamani cate un aliment. Am inceput cu fructele, apoi cu painea integrala, apoi cu branzica (eu mananc numai telemea de vaca light, nu stiu daca e bine sau nu dar asta imi place). Multumesc pentru acest site minunat care mi-a fost de mare ajutor. Felicitari pentru tot ceea ce faci pentru noi.

  17. juli spune:

    ma bucur pentru voi ca ati slabit
    pentru incurajari puteti posta experientele voastre … cate kg ati pierdut in cat timp

  18. Alexandra spune:

    In faza de consolidare alimentele tolerate sunt in continuare considerate tolerate sau avem voie sa marim cantitatea?

  19. ralu eu spune:

    Buna, in perioada de consolidare ce tipuri de uleiuri avem voie sa folosim? Eu sunt inca la perioada de croaziera…insa de vreo 2 saptamani stagnez la 55 – 55.3 kg…si devine tot mai frustrant:(…Intr-o luna si 5 zile am dat jos doar 1.7 kg..:(…si nu mai vrea…si respect regimul…poate ma puteti ajuta cu niste sfaturi…Eu una ma gandesc ca decat sa o duc asa..mai bine trec la urmatoarea etapa…Multumesc!

  20. Mirela spune:

    Corecteaza litrii in litri. Nu se scrie niciodata cu doi de i, nu se articuleaza. Este simplu un litru,doi litri (u se transforma in i)

  21. Claudia spune:

    Buna

    De 2 zile am trecut la etapa de consolidare; momentan am introdus doar fructele in alimentatie dar peste vreo 2 zile vreu sa incep si cu putina painica :D . E vreo problema daca imi fac eu paine acasa si amestec faina integrala de grau cu faina de secara si tarate ( sau sa foloses doar secara). Am vazut ca faina de secara are mai multe fibre si mai putine calorii.

  22. Anemona spune:

    eu sunt nedumerita:in consolidare,la masa de sarbatoare avem voie chiar si o gogoasa normala?chiar si o portie de spaghete cu branza?chiar si un covrig sau un bol de orez cu lapte???

  23. dreamer spune:

    Ce faina integrala recomandati?

  24. Anemona spune:

    eu intentionez sa ma apuc de consolidare si chiar vreau sa ma bucur de feliutele de paine.insa,nu stiu unde sa gasesc painea potrivita,daca e din secara scrie pe ea si faina de grau.nu am gasit nicaieri paine din faina integrala apa drojdie si sare.si inca ceva:painea asta trebuie sa fie neagra nu?de la savoria este vreun sortiment potrivit?

  25. criss spune:

    In consolidare poti sa mananci felul I si II + desert??? este valabil si in atac si croaziera?? sau nu am inteles eu bine???
    multumesc

  26. Anemona spune:

    daca folosim paine integrala din secara in loc de grau este vreo problema?multumesc!

    • admin spune:

      Nu am gasit vreo specificatie referitoare la painea integrala. La paine sunt trecute doua – painea integrala si painea integrala din grau.

  27. Anemona spune:

    multumesc mult!eu de azi m-am apucat de consoliat dragele mele eroine!revin cu impresii si rezultate.pup pe toate si succes!

  28. Fulop Georgiana spune:

    Sunt la consolidare din 4 noiembrie si am mai slabit inca 2 kg. Adevarul e ca nu am mancat inca masa de sarbatoare. Nu mai vreau sa slabesc, oare ar trebui o data pe saptamana sa mananc acea masa de sarbatoare si atunci m-as mentine? In fiecare zi mananc 2 felii de paine integrala din grau cu o felie de cascaval Gouda si unt in rest retete dukan.

  29. criss spune:

    buna seara,imi poti da exemple de mese de sarbatoare???? ce anume as putea manca??? si unde gasec branza Gouda???

    • admin spune:

      Ciorba+ fel principal (cartofi prajiti cu friptura, sarmale normale…nu stiu…ce vrei tu)+ desert (savarina, amandina, tort cu ciocolata…etc.). Cascaval Gouda eu iau de exp de la Lidl.

  30. ioanah spune:

    Buna ! Stiu ca esti bombardata cu intrebari, insa am si eu o mare nelamurire si as vrea un raspuns,pt ca de pe internet nu am reusit sa aflu. Am intrat la consolidare si vreau sa continui sa imi fac checuri si aluat pt torturi in fiecare zi. Pana acum, ma ajutam de tararele de grau si de ovaz, insa acum as vrea sa folosesc faina integrala. Care e cantitatea zilnica permisa (echivalentul celor doua felii de paine) pe care pot sa o adaug in retetele mele?

    • admin spune:

      Buna. Uite ce am gasit eu En consolidation, la portion de blé autorisée en tant que féculent est de 200g, sans adjonction de matières grasses, dar nu zice daca pe zi sau cum. Iar la faina integrala nu apare nimic ca si cantitate.

  31. loredana spune:

    in faza de cosolidare avem voie seminte de bostan?

  32. razvan spune:

    Buna ziua,
    Am si eu o problema….am inceput cura la 104kg…dupa 6 luni am ajuns la 84 kg si am decis sa trec la faza a 3-a…si…in loc sa ma mentin…am ineput sa ma ingras…cam 1kg…in 2 sapt…nu stiu de ce..
    Multumesc anticipat.Astept daca se poate vreo parere…ce se intampla..

  33. loredana spune:

    buna,in faza de consolidare avem voie din prima saptamana masa de sarbatoare? iar la aceasta masa de sarbatoare avem voie si o portie de lasagna normala si o felie de tiramisu ca desert?va rog astept un raspuns,multumesc

  34. Corina spune:

    De doua luni nu mai slabesc deloc,desi am tinut croaziera cu sfintenie.As vrea sa mai pot slabi 5 kg.mentionez ca am slabit 14 kg.Nu stiu ce sa fac.m citit ca e posibil ca sa nu mai slabesc deloc,ca organismul refuza sa mai slabeasca.am mai tinut o dieta disociata cu 3 ani in urma dar am pus la loc dublu dupa ce m-am lasat.Pot sa continui,sau sa ma opresc?Multumesc frumos!

    • admin spune:

      Buna. Schimba alternanta pp/pl, renunta la tolerate, mai putine lactate si mai multa miscare. Incearca si varianta asta.

  35. alina spune:

    buna!
    am intrat de astazi la consolidare!
    nu am incredere in painea de la market asa ca mi-am luat faina integrala de grau si am facut eu una…a iesit delicioasa!
    din cat am inteles am voie 2 felii/ zi nu 2 felii la o masa! e corect?
    si mai am inca o intrebare. am luat si faina de ovaz si de secara…pot consuma si painica din aceste sortimente separate sau amestec?
    sincer mi-e cam teama de aceasta etapa…sper sa nu urce acul…
    pupici!

    • admin spune:

      Buna. POti consuma paine integrala 2 felii. Cred ca e ok sa iti faci si din faina de secara si ovaz. Dar nu in acelasi timp.

  36. alina spune:

    din consolidare am voie masline? cand sunt premise maslinele?

  37. CRISTINA spune:

    Buna.am tinut dieta acum un an mam lasat si vreau sa o reiau,a mai facut cineva asa ceva??sa slabit si a doua oara??

  38. anamaria spune:

    Semintele de chia sunt ok in aceasta dieta?Nu am gasit deocamdata nimic despre ele. Merci

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

What is 24 + 15 ?
Please leave these two fields as-is:
IMPORTANT!(Pentru a putea posta comentariul trebuie sa rezolvati urmatoarea operatie aritmetica) :-)