DIETA DUKAN/UTILE

“Super-alimentele” din dieta Dukan

images

Un super-aliment este un aliment a cărui valoare nutritivă este extrem de importanta pentru om , deoarece contine o serie de macronutrienti util organismului uman (proteine, glucide in cantitati acceptabile, acizi grași saraci in grasimi, dar de înaltă calitate), fibre, vitamine, minerale, oligoelemente și/sau antioxidanți. Doctorul Pierre Dukan sustine consumul acestora pe parcursul dietei.

Tărâțele de ovăz reprezinta un aliment important in dieta dukan, deoarece: – sunt bogate in fibre solubile, care se umfla in stomac in timpul digestei (1 lg de tarate de ovaz, adica 15 g, absoarbe de 25 de ori volumul său în apă, umflandu-se si creand senzatia de satietate. – scad nivelul de colesterol din sange si trigliceridele, eliminandu-le din organism.

In dieta dukan ele se consuma astfel: 1 lingura si jumatate pe zi in faza de atac, 2 linguri pe zi in faza de croaziera si consolidare, 3 linguri pe zi incepand cu faza de stabilizare definitiva.

Agar-agar este o gelatina 100% vegetala, extrasa din alge roșii, consumate frecvent în Japonia. Agar este de obicei vândut sub forma unui praf alb, cu gust neutru si are aproape aceleasi proprietati ca si taratele de ovaz (odata consumate absoarbe lichidele si isi mareste volumul, formand un gel care capteaza grasimile si zaharurile).

Avantaje folosire:

- Bogat în fibre solubile (80%) – se umflă la contactul cu fluidele din stomac si formeaza un gel vâscos care reduce absorbția de carbohidrați și lipide. Tranzit intestinal mai este ușor.

- Actiune anti-foame și senzatie de sațietate.

In dieta Dukan agar-agar-ul poate fi consumat incepand cu faza de atac.

Fructele goji sunt fructe mici din Asia, aproape de Himalaya, recunoscute pentru proprietatile nutritive. Ele fac parte din categoria “superalimentelor”, deoarece acestea sunt pline de beneficii pentru oameni. Ele sunt bogate în vitaminele B1, B2, B6, C si E, oligoelemente si antioxidanti (beta-caroten, seleniu deosebit de puternic cu efect anti-imbatranire).

În Dukan: Fructe Goji pot fi consumate ca atare, sub forma de fructe uscate, fructe proaspete, sub forma de ceai sau ca ingredient in prajituri, ciocolata, inghetata etc.

In faza de atac se consuma 1 lg/zi, in faza de croaziera 1 lg/zi la PP si 2 lg/zi la PL, in faza de consolidare 3 lg/zi.

Konjac este un aliment natural 100%, de origine vegetala, originar din Asia. Pierre Dukan l-a descoperit și integrat în Dieta Dukan in lista celor 100 de alimente permise inepand cu faza de atac. Acest ingredient este revoluționar, pentru că inlocuieste cu succes amidonul in lupta cu împotriva excesului de greutate și a obezității. Practic fiind fără calorii ajută la reglarea diabetului, reduce colesterolul și ajuta tranzitul prin fibra pe care o contine – glucomannan.

In dieta Dukan poate fi consumat incepand cu faza de atac, fara limite.

Semințele de in sunt cea mai bogată sursă vegetală de omega-3, un antioxidant cunoscut pentru efectele benefice asupra inimii, sistemului osos şi tensiunii arteriale. Semintele de in joacă un rol important în prevenirea bolilor cardiovasculare și conservarea functiei cerebrale, sunt implicate în reglarea colesterolului si la mentinerea tensiunii arteriale normale. In plus, seminţele de in mai au şi avantajul că asigură un aport important de fibre, vitamine (în special, cele din complexul B) şi de minerale.

Pentru cei care vor să scape de kilogramele în plus acumulate în vacanţa de iarnă, o alimentaţie cu un aport important cu seminţe de in ajută în curele de slăbire.

In dieta Dukan aceste seminte pot fi consumate ca aliment tolerat incepand cu faza de croaziera, limitate la 1 lg/zi.

Cacao fara zahar, cu 1% grasime este destul de dificil de gasit. Cu un continut ridicat de proteine, magneziu, fosfor, zinc, mangan și cupru cacaua este, de asemenea, un puternic antioxidant.

In dieta Dukan cacaua degresata poate fi consumata incepand cu faza de croaziera, 1 lgt/zi.

Rubarba este o plantă cu gust acrisor bogata in minerale, precum potasiu si fosfor. Are un efect laxativ si imbunatateste circulatia sanguina.

In dieta Dukan poate fi consumata in zilele de PL (iar la PP poate fi consumata in limita a 100 g/zi, fiind folosita pentru efectul laxativ).

Sursa:http://www.regimedukan.com/les-actus/une-alimentation-engagee/les-superaliments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Print Friendly
Share
this article on Facebook

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

What is 26 + 10 ?
Please leave these two fields as-is:
IMPORTANT!(Pentru a putea posta comentariul trebuie sa rezolvati urmatoarea operatie aritmetica) :-)