DIETA DUKAN/UTILE

Taratele de ovaz – rolul lor in dieta Dukan

Oat Bran1

Tărâțele de ovăz reprezintă un element important în dieta Dukan, care ar trebui consumate conform dr. P. Dukan pe tot parcursul vieții.

Dar ce sunt și care este mai exact rolul acestora?

Tărâțele de ovăz provin din invelisul extern al seminței de ovăz si sunt foarte bogate în fibre insolubile și în pectine, contribuind la absorbția unei cantități însemnate de apă. Fibrele sale, prin solubilitatea lor, sunt capabile să absoarbă până la de 40 de ori volumul lor.

Acestea conțin vitamine din complexul B, proteine dar și minerale. Se consideră că proteina din ovăz este  de bună calitate, conținând mai mulți aminoacizi esențiali.

Dacă se consumă tărâţe de ovăz la fiecare dintre mesele principale, fibrele pe care le conţin fac masă cu alimentele ingerate, facilitând procesul de digestie. De asemenea, ele ajută la stabilizarea nivelului zahărului în sânge, contribuie la diminuaea nivelului colesterolului sangvin. Fibrele nu sunt asimilate de organismul nostru. Prin faptul că permit organismului să elimine rapid, integral sau parţial grăsimile şi glucidele din alimentele mâncate într-o zi, tărâţele de ovăz reuşesc să reducă numărul caloriilor ingerate. Este motivul pentru care ele şi-au câştigat de-a lungul timpului un loc de frunte în dietele de slăbit.

Trebuie știut faptul că tărâțele de ovăz nu sunt indicate doar în curele de slăbire. Acestea au capacitatea de a preveni si combate efectele unor suferințe metabolice. De exemplu, în diabet tărâțele de ovăz reglează concentrația de zahăr din sânge, reduc necesarul de insulină și au un efect favorabil asupra metabolismului. Ovăzul este primul aliment care a primit avizul American Heart Association, ceea ce le permite fabricanților de pe teritoriul American să îl recomande în prevenirea afecțiunilor diabetic, dar și cardio-vasculare.

De asemenea, tărâțele de ovăz reduc concentrația de colesterol din sânge, astfel că sunt recomandate atât persoanelor care au probleme în a menține la nivel normal această constantă a sângelui, dar și celor care suferă de boli cardiovasculare, arteroscleroza și hipertensiune arterială.

Este dovedit faptul că un consum regulat de tărâțe de ovăz, reduce în mod spectaculos riscul apariției cancerului de colon, fibrele din ovaz funcționând ca un burete care absoarbe toate acele substanțe și elemente cu efect cancerigen de la nivelul intestinului gros. Rețineți însă faptul că tărâțele de ovăz nu sunt tolerate de persoanele care au un colon iritabil sau de cele care au avut o intervenție chirurgicală în zona abdomenului ori a tubului digestiv. În aceste situații este indicat să consultați medicul înainte de a începe să le consumați.

Cum le consumăm?

Datorită formei lor, tărâțele de ovăz nu se pot consuma ca atare, deoarece se lipesc de cerul gurii. În aceste condiții, tărâțele de ovăz pot fi incluse în unele preparate sau mâncăruri, facilitând astfel consumul lor. Pe parcursul dietei Dukan se consumă următoarele cantități de tărâțe de ovăz:

-          1 lingură jumătate în faza de atac;

-          2 linguri în faza de croazieră;

-          2 linguri în faza de consolidare;

-          3 linguri începând cu faza de stabilizare definitivă și continând tot restul vieții.

Tărâțele de ovăz  pot fi consumate în: pancakes, pâine, chifle (își păstrează proprietățile și în timpul preparării termice), la cheese cake, unele dulciuri, sau pot fi amestecate în iaurturi, brânză etc.

Surse:

Pierre Dukan, ”Nu știu să slăbesc”, Edit. Paralela 45, București, 2012.

Pierre Dukan, Yhe Dukan Diet Life Plan, 2012.

http://jurnalul.ro/viata-sanatoasa/sanatatea-familiei/taratele-de-ovaz-elimina-grasimile-506842.html

http://www.ziaruldeiasi.ro/naturist/taratele-de-ovaz-un-aliat-sanatos-pentru-sanatate-si-dieta~ni8umu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Print Friendly