DIETA DUKAN/UTILE

Consolidarea in Scara nutritionala

SCARA-NUTRITIONALA

Odata ce ati ajuns la greutatea dorita puteti trece la etapa urmatoare a dietei Scara nutritionala, varianta mai usoara a dietei dukan.

Aceasta este faza de consolidare.  Durata acestei faze echivaleaza cu 10 zile pentru fiecare kilogram pierdut. De exemplu, daca ati dat jos 8 kg, durata consolidarii este: 10 x 8 = 80 de zile.

Numarul total de zile se imparte apoi la 2, rezultand doua parti egale ca numar de zile ale consolidarii.

Prima parte a consolidarii presupune:

-          Meniuri care contin alimente bogate in protein (precum cele consummate in ziua de Luni): carne (de pui, curcan, vita, vitel, peste), fructe de mare, oua, lactate degresate, prteine vegetale (tofu, seitan, tempeh);

-          Legume si cruditati – din aceeasi categorie ca cele consumate incepand cu ziua de Marti. Sfatul pentru consumul de legume nu mai este Acela de “a consuma cate legume doriti” ci “a consuma cate legume puteti“;

-          Un fruct pe zi – din aceeasi categorie precum cele consumate incepand cu ziua de Miercuri;

-          Doua felii de paine integrala pe zi;

-          40 g de branza – din categoria celor consumate incepand cu ziua de Vineri a dietei;

-          O portie de amidonoase pe saptamana – 210 g fasole, naut, linte, sau 200 g quinoa, sau 190 g paste fierte “al dente”, sau 190 g porumb boabe copt pe grill, sau 170 g paste fierte, sau 170 g orez integral, sau 160 g porumb din conserva, sau 150 g orez alb, sau 140 g cartofi in coaja, 80 g piure de cartofi;

-          O masa de gala pe saptamana cuprinzand o singura portie de aperitiv, fel principal si desert (fara portii secundare);

-          Joia proteinelor – o zi in care se consuma doar protein din categoria celor amintite mai sus.

A doua parte a consolidarii merge pe acelasi principiu ca si prima parte cu urmatoarele mentiuni:

-          Sunt premise 2 fructe pe zi;

-          Sunt premise 2 portii de amidonoase pe saptamana;

-          Sunt premise doua mese de gale pe saptamana.

DE RETINUT! Este absolut necesar sa parcurgeti si aceasta etapa a dietei pentru a mentine rezultatele obtinute in faza anterioara si a nu recupera kilogramele pierdute. Daca aceasta etapa este tinuta correct se mai pot slabi pe parcursul ei inca 2-3 kilograme.

REZUMAT!

 Prima parte a consolidarii A doua parte a consolidarii
Toate alimentele bogate in protein autorizate Toate alimentele bogate in protein autorizate
Toate legumele permise Toate legumele premise
1 fruct pe zi 2 fructe pe zi
Doua felii de paine integrala pe zi Doua felii de paine integrala pe zi
O portie de branza, 40 g O portie de branza, 40 g
1 portie de amidonoase pe saptamana 2 portii de amidonoase pe saptamana
1 masa de gala pe saptamana

1 zi de proteine pure pe saptamana

2 mese de gala pe saptamana

1 zi de proteine pure pe saptamana

 

Sursa: Dukan Pierre, L`escalier nutritionnel. Le deuxieme front, Ed. J`ai lu, 2014

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Print Friendly
Share
this article on Facebook

One Response to Consolidarea in Scara nutritionala

  1. Andreea spune:

    Buna. Stii cumva daca se pot consuma cartofi-sau alte amidonoase permise doar o data pe saptamana- atat la masa de sarbatoare, cat si in restul saptamanii? Sau e permisa doar o singura portie si aceea doar la masa de sabatoare sa zicem? Sper ca m-am exprimat cat de bine am putut!:)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

What is 26 + 25 ?
Please leave these two fields as-is:
IMPORTANT!(Pentru a putea posta comentariul trebuie sa rezolvati urmatoarea operatie aritmetica) :-)